Abonamentowa Opieka Medyczna --> kliknij tutaj

zdr.png

 

Omega 3 - jaka?

 

Niniejszy artykuł powstał jako wynik powtarzających się zapytań rodzaju: czy omega 3 firmy X jest dobra, co pan myśli o preparacie Y, czy Z zł. za omegę to nie za dużo, jaka jest najlepsza, jak sprawdzić czy jest dobra. Szczególnie dużo tych zapytań otrzymuję po lekturze mojej książki - poradnika pomagającego rozpoznawać dobre witaminy i suplementy. Tak więc są to powtarzające się wątpliwości dość charakterystyczne dla większości suplementów. Ponieważ jest dość ważny składnik diety, organizm ludzki nie potrafi do sam zsyntetyzować, powinien więc być dostarczany z zewnątrz, należałoby wiedzieć jak, kiedy i co przyjmować. Jest to temat nie tylko na cąły artykuł, lecz wręcz na książkę na ten temat i po takowe informacje powinny sięgać nie tylko osoby, które martwią się tym, ze mają podwyższony cholesterol. To zresztą też temat rzeka, bo ogrom tu maniupulacji związanych z owym cholestrolem.

Z pewnością należałoby dbać o to, by kwasy nienasycone typu omega 3 (zwane także n3) dostarczać wraz z pożywieniem. Jednakże nie zawsze jest to łatwe ani proste. Tysiące lat temu, gdy człowiek był otoczony mnogością roślin zawierających takowe kwasy tłuszczowe, a jednocześnie mięso nie tak za często (bo nie codziennie udawało się zapolować na mamuta :) ewolucja spowodowała preferowanie w metabolizowaniu kwasy tłuszczowe nasycone (np. z mięsa), bo był ich powszechny niedobór. Jeśli więc jednocześnie pojawiły się w pożywieniu kwasy omega 3 zwykle zostały spożytkowane jako ... „paliwo” – zostały spalone i zamienione na energię tak jak kwasy nienasycone. Było ich jednak w ludzkiej diecie dużo i ludzkie organizmy absorbowały je wykorzystywały w dużych ilościach.

Dzisiaj nasza dieta jest jakże inna od tej, którą stosowali ludzie tysiące lat temu. Jednak ukształtowane ewolucyjnie organizmy w zasadzie nie zmieniły swych mechanizmów. Te kilkaset ostatnich lat jest jak mgnienie oka w procesie ewolucji. Mam y więc sytuację taką, że nasze organizmy starają się funkcjonować stosownie do ukształtowania, czyli diety obowiązującej tysiące lat temu, a nasza dieta jest ... aby powiedzieć to delikatnie, radykalnie inna. Dotyczy to w znacznej mierze właśnie kwasów typu omega 3.

Dieta człowieka tzw. cywilizacji zachodniej, jest zwykle bardzo uboga w kwasy omega 3. Dla unikania problemów metabolicznych i wnikających z nich następnie licznych chorób i dolegliwości należałoby zadbać o uzupełnianie tych, jakże ważnych, elementów diety, a więc i prawidłowości funkcjonowania organizmu. Zdecydowanie powinni po nią sięgać nie tylko ci zwracającyący uwagą na cholesterol.

Niektórzy, świadomi powyższych faktów, stosują np. olej lniany. Jest to dobry pomysł o ile jest możliwość otrzymywania świeżego oleju i spożycia go w ciągu 2-3 tygodni, jakoże psuje się on bardzo szybko. Wyjściem jest więc jeszcze korzystanie z oleju lnianego przechowywanego w niskie temperaturze, lecz niewiele jest dostawców, którzy są w stanie zapewnić odpowiednie warunki przechowywania i transportu, co oczywiście także rzutuje na cenę.

Ciekawą opcja jest korzystanie z siemienia lnianego. Dla tych, którzy sami komponują posiłki to dobra alternatywa. Można ziarenka dodawać do większości surówek i sałatek.

Skuteczne jest także mielenie siemienia i dodawanie go do koktaili owocowych, razem z innymi składnikami, np. całymi pestkami dyni, słonecznika, dodawanych w celu zwiększenia ilości błonnika. Należy jednak taki koktail spożyć w ciągu kilku minut od przygotowania, aby uaktywnione enzymy wykazywały swą aktywność w naszym układzie pokarmowym.

Jednakże przygotowywanie trzy razy dziennie takowego koktailu nie jest możliwe przy trybie życia wielu osób.

 

Opcją dla niemal wszystkich są suplementy omega 3.

Niekoniecznie jest to najtańsza opcja, lecz z pewnością możliwa do zasosowani a przez większość ludzi, któryzm zależy na zdrowiu.

Tu oczywiście zaczyna się całe zamieszanie, bo oczywiście jest wielu producentów, sprzedawców i opinii na ten temat. Jakie natomiast są FAKTY?

Przede wszystkim, suplementacja kwasami nienasyconymi typu omega 3 powinna być uzależniona od tego w jakim celu są one stosowane. Od tego bowiem zależy jakie kwasy i w jakiej proporcji do innych powinien zawierać suplementy omega 3.

Generalnie, zwykle mamy tu do czynienia z najważniejszymi NNKT, czyli kwas eikozapentaenowy (EPA), oraz dekozaheksaenowym (DHA). Jest istotne ile danego składnika w suplemencie się znajduje, oraz w jakiej proporcji do innych.

 

Jakie warunki powinien spełniać dobry suplement typu omega 3?

Po pierwsze, nie może być tani.

???

Tak. Na rynku jest mnóstwo preparatów zwierających kwasy omega 3 w cenie 20, czy 30 złotych. Osobiście nie przyjmowałbym tych preparatów nawet gdyby mi do tego dopłacano.

Ja rozumiem, że każdy szuka czegoś taniej, lecz w moim przekonaniu nie może to dotyczyć zdrowia. Nie ma możliwości sprzedawania dobrych suplementów omega 3 za kilkanaście złotych. Tanie suplementy omega 3 to są zwykle uzyskiwane z hodowli ryb, a takie hodowle mają dawać pieniądze właścicielom, a nie zdrowie konsumentom. Zwierzęta są w nich karmione przeróżnymi, uzależnionymi od ceny, karmami z mączek kostnych i zmodyfikowanych genetycznie organizmów nie wyłączając. W dodatku, wiele z nich jest zlokalizowanych u wybrzeża Bałtyku, czyli dużego bajora, które właściwie nie wymienia wód z oceanem, a do którego wpływają w każdej sekundzie ścieki z wodami Wisły i Odry, zwierające tony ołowiu, kadmu, aluminium, pierwiastki promieniotwórcze, mazut, hormony wysikane po zażywaniu środków antykoncepcyjnych i setki innych substancji, których pozbywa się ze swego otoczenia cywilizowany człowiek i przemysł. To wszystko wpływa do wody, gdzie w ciasnych warunkach, na małej przestrzeni są hodowane organizmy, z których pozyskuje się potem omega 3 ... W mniejszym, czy większym stopniu cały ten szlam jest absorbowany przez ryby, od których pozyskuje się owo omega 3. Niestety, wielu szkodliwych składników nie da się łatwo pozbyć poprzez filtrowanie, a wyeliminowanie niektórych (pozostawiając inne) byłoby na tyle kosztowne, że przestałoby być opłacalne.

Że co? Że ktoś to bada? Że dopuszcza do obrotu? Hm, nie bądź naiwny/-a/. Panuje wolnoamerykanka. Najlepiej sprawdź sam/-a/ czy trudno jest wprowadzić do sprzedaży suplement diety. Właściwie może to zrobić każdy.

 

Jaki suplement omega 3 warto więc kupować i co należy wiedzieć zanim zdecyduje się na zakup?

  • olej na omega 3 powinien być pozyskiwany z ryb łowionych w zimnych wodach oceanicznych i jest to prawdopodobnie warunek numer jeden.
  • powinien być przeprowadzony deodoryzacja, czyli oczyszczanie z metali ciężkich, PCB, peroksydów, aldehydów, ketonów
  • pozyskany olej powinien być poddawany procesowi winteryzacji, czyli oczyszczenia z kwasów nasyconych, które także obecne w oleju z ryb.
  • proces filtrowania powinien usunąć resztę ketonów i aldehydów, oraz ciemną barwa oleju.

Pozyskiwanie oleju do wyrobu omega 3 z głębokich wód oceanicznych, zastosowanie takich procesów jak deodoryzacja, winteryzacja i odpowiednie filtrowanie niestety niesie ze sobą koszty. Niewspółmiernie większe niż te tanie, często spotykane w aptekach, preparaty wytwarzane w masowych hodowlach przybrzeżnych.

Nie ma zbyt wiele preparatów na naszym rynku, które by spełniały owe powyższe, jakże ważne dla zdrowia i działania omegi 3 warunki, szczególnie, że wg. mojej wiedzy tylko dwóch liczących się na świecie producentów omegi poddaje swe produkty deodoryzacji.
Ci, którzy oferują produkty omega3, które nie przechodzą tych ważnych procesów oczywiście skrzętnie pomijają milczeniem ten fakt w swych ofertach i tekstach marketingowych.

Potrzeba dostarczania organizmowi kwasów nienasyconych omega 3 to niekwestionowana konieczność i temat na co najmniej osobny artykuł.

A ty, jaką omegę dostarczasz do swojego organizmu?

Czy wiesz w jaki sposób ją przyjmować (bo to wcale nie takie obojętne), a wiele osób wręcz wyrzuca pieniądze przyjmując te suplementy w taki sposób, że organizm nie ma z nich pożytku, czy też nie osiągając efektów zdrowotnych jaki można by było osiągnąć)?

 

 

 

  Jeśli chcesz kupić suplement Omega3 spełniający powyższe kryteria kliknij poniżej:

 

 

Bezpłatny magazyn

Zaprenumeruj nasz internetowy magazyn Postaw Na Zdrowie, aby otrzymać dostęp do unikalnych informacji, min:

- czego nie mówi ci twój lekarz ...
- jak inwestować w zdrowie swoich dzieci
- jakie witaminy i minerały są dobre
- zdrowe odżywanie, jak wzmocnić układ odpornościowy
- jak wspomagać leczenie medycyny akademickiej
- niedostępne publicznie nagrania z zamkniętych wykładów wybitnych specjalistów medycyny naturalnej, dietetyki, biochemii. Otrzymasz także dodatkowe bonusy i uprawnienia dostępne tylko dla prenumeratorów

* Specjalnie dla prenumeratorów unikalny audiobook ekspertów o zdrowiu

 
Zamiast antybiotyków

naturalne antybiotyki


Na Facebooku

Inwestuj w swoje zdrowie

Najgorsza inwestycja zdrowotna to kupić gazetę za 2 zł. i stosować się do zawartych tam "rad". Zobacz jaka jest najlepsza inwestycja w zdrowie swoje i swoich najbliższych

Tagi dla strony

witaminy dla kobiet w ciąży , zdrowie , lewoskrętna witamina c, analiza pierwiastkowa włosów, zdrowie dziecka, zdrowie medycyna, zdrowe odżywianie , diety, medycyna naturalna, alergia , promocja zdrowia zdrowie kobiety najlepsze witaminy witamina c naturalne profilaktyka zdrowotna analiza pierwiastkowa

Copyright © 2006-2014 PostawNaZdrowie.pl
stat4u